Pelangi selepas hujan :)

assalamualaikum~

Selalu je hati kecil kita mengadu sakit, selalu je jiwa kita meratap hiba. Dugaan dan ujian yang bertimpa-timpa, kadang2 semangat yang ada jatuh macam tue je.
Kadang-kadang kita rasa sendirian dan dipinggirkan.
Bila kita rasa dah tak ada yang bernilai lagi dalam hidup kita cuma yg kita nmpak cuma jalan suram di depan dan yang kita lihat hanyalah jalan suram di hadapan,terus kita nk marah pada Allah, kita kecewa dengan ketentuan Dia. Kita salahkan takdir hitam dan masa tu derasnya airmata mengalahkan kewarasan kita.
Tapi pernah x kita sesekali paham apa di sebalik semua nie?
Kenapa Tuhan hadirkan pelangi selepas hujan?
Kenapa Tuhan tumbuhkan bunga selepas kering-kontang? 
Kenapa tak ada hujan berpanjangan atau sinar mentari yang menyinari alam?
Kenapa kena hilang sesuatu untuk sesuatu?
Jawabnya senang.
Kerana tidak ada kemanisan tanpa ada kepahitan, dugaan dan rintangan. Mengecapi kebahagiaan memerlukan pengorbanan. Setiap kesenangan akan ada bayaran. Contohnya Tuhan hadirkan pelangi yang indah dan kicau burung yang menyanyikan kedamaian selepas hujan. 


 Biar hujan di dalam hati, pasti ada pelangi yang menanti. InsyaAllah.
klik__>SINI~:)
THANK YOU.COME AGAIN =)

2 comments:

NHS^___^ said...

salam ziarah =)
yup! betul tu~
tanpa ujian,hidup kita cuma ada satu rasa jer..
tidak akan ada rasa masam,payau,pahit,manis..
kan??
hehe....
sesungguhnya Allah bersama orang-oang yang sabar
sebarkan bahagia =D

khazinatul asrar said...

ye btul..insyaAllah:P