Redhakan aku dengan nikmat:) cc:Tahniah semua:)

assalamualaikum..~


____________________________________________________

Alhamdulillah.~dpt dibayangkan tersenyumnya semua kwn2 saya yg mndapat pilihan u masing2 hari ini.Tidak terlepas juga saya.Alhamdulillah msih diberi peluang untuk mencari ilmu Allah yang luas ini.
Syukran Ya Rabb..

"Sedih la tak dapat u yang diidamkan".teringat mesej seorg teman petang tadi.Conversation berterusan sehingga 5 minit berlalu..
Maaf.tidak sempat untuk berconversation lama yg mungkin juga ada soalan yg tidak sy jawab.
Tapi x ape.sy jawab di sini ye.:)

Wahai sahabat,ini jawapan sy untuk kamu.

Kalau kita rasa tak gembira, kecewa dan terkilan dan lain-lain rasa tu normal sangat. Kita kan manusia, tak dapat elak pun dari rasa macam tu. Tapi sebaiknya cepat-cepat lah rawat hati yang sedih itu secepat mungkin agar rasa yang mendiami hati kita tu tak berpanjangan. Segeralah nasihat hati agar redha dengan setiap apa yang diberikan Allah kepada kita. Pasti apa yang diberi itu ada hikmah yang tersembunyi. Kalau lewat hilangkan rasa sedih tu, takut timbul pula rasa tidak redha dengan hadiah Allah itu.
 
____________________________________________ 

 Allah beri apa yg kita perlu bukan apa yang kita mahu.Saya pasti itu ayat yg sngt cliche untuk semua.Jadi jom sama2 kita bersyukur sekarang jugak.
Say "Alhamdulillah,ak masih diberi kesempatan belajar"

Tak kira kat mana kita dpt pon..tugas kita seterusnya bukan untuk fikirkan nak tukar u lah.
ceruknya u aku lah.u aku x top pon.x de kawan se geng lah.
itu semua dh persoalan di tngga ke beribu-ribu dah.
yg pnting skrg niat set mind.bljr kerana Allah.
Semoga apa yg kita bljr nie nnti akn mmbntu kita satu masa kelak..InsyaAllah.


Semoga Allah redha.

semoga kawan2 ku berjaya di jalan mereka.
Mabruk semua.walau x sama tmpat bljar.Awak smua ada dalam doa .







THANK YOU.COME AGAIN =)

5 comments:

khalilulwafiah said...

tahniah mimie..btul ckp mimie..dan Allah adalah perancang yg terbaek..Dia tahu lebih mana yg baik utk kita..bila kita redha inshaAllah segalanya pasti mudah..dan walau jauh mana kita dgn sahabat..bila dah dekat di hati dan dlm doa,,inshaAllah..ukhwah itu pasti kekal ke syurgaNya..

may He ease everything..bila turun ipoh bgtau awal2..bleh set time nk date ngan mimie tau..hee..fi amanillah sahabat ^^,

khazinatul asrar said...

rai..harap rai prasan mimie dh balas komen nih.:)
Btul rai..anyway rai mimie dpt uum-islamic banking
doakanmimie dipermudahkan shingga habis.
mimi tkut jugak nie.dugaan cbrn makin bnyk..
untuk rai juga..bljar baik:)
jd doktor nnti cop rai untuk rawat mimie:)
Allahu Ma'aak:)
mksih rai.doakan mimi dn kawan:)

rai.hri tue x egt nk msj..teregt plak rcmp blkr uo tue je.lgi2 terjmpa bdk2 spc kat surau uo.hhuu.okay InsyaAllah.till we meet soon..fi amanillah juga rai syg:)

Saadah Razak said...
This comment has been removed by the author.
Saadah Razak said...

gudlak mimie ! may Allah ease you . =) aku sentiasa doakan kejayaan ko .
with love : saadah <3

khazinatul asrar said...

saad,thanks saad
doakan ak..amin Ya Rabb..~
ak doakan ko jgk..:)
with love u too..:)