Dahulu dan Kini..Allah Maha Mengetahui!

Bismillah :)

"kawan kat sini tak samalah dengan kawan yang dulu"

itulah ayat yang keluar dari mulutku setelah beberapa lama menetap di sini.Bumi yang jauh,sunyi dari kesibukan bandar.Persepsi awalku hanyalah semua yang berunsurkan negatif.Mana mungkin ia akan mnjadi positif jika sudah dri awal aku menanggapnya sebegituTidak tahu kenapa rasa kekosongan itu melebihi segala rasa yang ada.Ya, ketika kosong begitu Allah adalah peneman terbaik buat kita dan hanya pada Allah aku mengadu segalanya.MasyaAllah.terima kasih Allah :).Terngiang-ngiang lagi balasan rakan ku terhadap pernyataan ku itu

"mungkin sebab kau tak sebati lagi dengan surrounding kat sini..mana tahu lama-lama kau akan jmpa kawan yang sama baik dengan kawan lama kau tue."

begitulah kata-katanya yang bagiku hanya untuk menyejukkan kegelisahan ku.Sungguh!Aku rindukan mereka-mereka yang dahulu.Yang ada bersama saat suka duka geLisah gembira.Semua akan kami kongsi bersama.Jikalau seorang sedih,kami yang lain akan cuba menjadi bahu walaupun perit sekalipun kerana itulah kemanisan ukhwah.


Aku tidak menafikan apa yang diperkatakan oleh kawanku tadi tapi agak-agak bila aku akan bertemu rakan yang seperti aku temui dahulu.?Yang snggup susah payah bersama-sama.Mungkin kawan untuk bergembira senang untuk di cari tetapi kawan untuk berkongsi kedukaan?sukar.sukar untuk mencari yang betul-betul sejati.Tetapi yang membuatkan hilang sedikit kegelisahan apabila kawan2 ku yang dhulu itu turut sama berada berpijak di bumi yang aku turut jejaki.Di sini,kami berazam bertekad bukan sahaja berdiri atas nama kawan semata,tapi atas nama sahabat sampai ke syurga!Walaupun jarang berjumpa,jarang bersama tetapi aku yakin dalam diri kami masing2, kami masih memegang janji itu.Ya, sampai ke syurga!

Buat sahabat,
walau kita berada jauh..tetapi yakinlah 
Allah telah menemukan kita atas dasar sampai ke syurga,
tatkala aku memerlukan,aku berharap kalian berada di hadapan mata,
walaupun aku tahu itu mustahil tapi ak dapat rasakan itu dalam doa,
Allah dekatkan hati-hati kita tatkala kita mendoakan antara satu sama lain..
Yakinlah itu.
andai kalian memerlukan,
aku sedia menjadi bahu,menjadi telinga sekalipun mata,
biar mereka tahu kita bersahabat bukan hanya atas dasar nama,
tetapi atas ukhwah atas Islam dan atas agama.
DAN ketahuilah AKU SAYANG KALIAN KERANA-NYA!

Dan di sini..di atas bumi mardhatillah yang baru aku kenali,baru aku jejaki insyaAllah..
aku telah mengubah segala persepsi..insyaAllah akan aku suburkan ukhwah kerana Allah
mungkin ia nya sukar tetapi Allah tidak akan menguji hambanya dengan sesuatu yang tidak mampu bagi hambanya itu.

Waalahualam'

nota hati
Kawan 
*study week*doakan segalanya berjalan lancar
insyaAllah..
till we meet soon :p




THANK YOU.COME AGAIN =)

5 comments:

nami orcid said...

insyaallah mimi akan bertemu dgn sahabat yg mcm tu jugak satu hari nti..di tempat baru ni..bersabar ye..dan bykkan berdoa pd Allah.. (^__^)

khazinatul asrar said...

insyaAllah.trima kasih
mudah-mudahan..amin ya Rabb :p

Nurul Safinas mohd hanafiah said...

btul 2.. shabat dahulu dan skrang berbeza.. dulu walaupun byk dugaan n rintgan rsa mcm skit je sbb ada shabt disisi tp sekrg sush utk mendapatkan itu semua :')
mgkin msih mencri shbat seperti itu disini juga:)

khazinatul asrar said...

ye btul finas.:P
kawan wktu sng mudah nk cri tp kwn yg snggup sdih duka bersama susah..
tp biarlah dlm yg sikit tue kita salah stu nya.insyaAllah :)

AFNI said...

:)...