bulatan gembira :):)


Assalamualaikum,selamat pagi, selamat sejahtera :)


*excited updated pagi nie sebab kelas cancel*yeay!
lama tak jenguk cik blog nie..bukan apa.x tahu nak tulias apa plus minus agak pack sikit jadual awal2 sem.:):)
so far so good sini tapi itulah ada cabaran ada dugaan..semua tue datang dari Allah
jangan pertikaikan :P

taaruf dengan kawan baru,life yang baru,study pembelajaran baru.everything baru..
kadang-kadang *bukan kadang-kadang selalu kot* terpikir syoknye kat matrik..kmkn tue bumi tarbiah.mana x syok nye kan.kat sana jmpa je selalu kawan2.dah stu kuliah semua.
kat sini dah terpisah..bukan x nak kawan baru,tapi macam tak cukup lagi nak mengenali yang lama tue.hari-hari rindu.betul :)!
whatever it is..niat tetap number one.tajdid niat hari-hari..study kerana Allah.study LlillahiTaala.study nak bahagiakan mak abah.study nak jd insan berjaya supaya nanti dapat naikkan nama islam.InsyaAllah :):):)

sape tahu IC tue apa?
Islamic Circle atau setengah orang panggil Bulatan Gembira atau commonnye usrah.
seronokkan usrah?Alhamdulillah kat sini ada akak ajak join.ye lah.kite walau sehard mana study tp kalau x de pengisian rohani memang x kan jadi punye.Setiap apa yang kita lakukan kena seimbang dunia akhirat.


mungkin sebelum nie x nak ambil peduli sangat..usrah untuk orang alim-alim je,untuk orang tudung labuh je,untuk orang yang sempurna dan solehah.Percayalah sebenarnya usrah luas lagi dari apa yang kita fikirkan.Tak pernah sy rasa ukhwah sebaik ukhwah dalam berusrah dan tak pernah juga saya rasakan kejujuran bersahabat kerana Allah.

Tidak cukup menjadi seorang muslim,kita mestilah menjadi Muslim yang beriman.Tidak cukup beriman saja namun kita mesti beriman dan berilmu.Tidak cukup kita menjadi Muslim beriman yang berilmu,namun kita mesti beramal dengan ilmu itu dan tidak cukup kita beramal kita mesti ikhlas dalam segala amalan.
Dalam usrah nie, kita mencari semangat untuk menjadi mu'min lebih baik dengan saling mengingatkan.Teringat kata-kata ini "dunia ini tidak payah ada orang ingatkan sebab kita akan sentiasa ingatkan dunia yang di depan mata tapi Akhirat itu yang perlu diingatkan selalu".MasyaAllah,,ingatkah saya setiap masa akan itu.


Dan kehidupan di dunia ini hanyalah permainan dan senda gurau.Dan negeri akhirat itulah kehidupan yang sebenarnya sekiranya mereka mengetahui"(Quran 29:64)

Bulatan gembira.joinlah santapan rohani sebegini.InsyaAllah ada perkongsian kita kongsi sama-sama agar ilmu yang disampaikan disebarkan dan bukankah orang yang berilmu tempatnya tinggi disisi Allah.wa illalliqa'








THANK YOU.COME AGAIN =)

1 comment:

ayiel said...

thumbs up mimi!
rajinnya kau join usrah, nanti share2 lah apa yg kau dapat ^_^

aku kat sini jarang sgt usrah, buat pun 2 minggu sekali dgn member2, jarang ada senior, so pemikiran semua sama :(