ikhlas~

siapa saya utk mengeluh..
memikirkan ujian yg satu ini..

sedangkan..

nikmatNya tak pernah putus..tak pernah mampu saya hitung.



Dan Dia telah memberi kepada kamu sebahagian dari tiap-tiap apa jua yang kamu hajati. dan jika kamu menghitung nikmat Allah nescaya tidaklah kamu dapat menentukan bilangannya (kerana tidak terhitung). Sesungguhnya manusia (yang ingkar) sangat suka menempatkan sesuatu pada bukan tempatnya lagi sangat tidak menghargai nikmat Tuhannya.


Ibrahim (14): 34

siapa saya utk mempertikaikan.. 
takdir Dia yg saya jalani sekarang..

sedangkan..

 Dia lebih tahu apa yg saya sendiri tidak tahu.


Diwajibkan atas kamu berperang, padahal berperang itu adalah sesuatu yang kamu benci. Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui.


 Surah. Al Baqarah:216

siapa saya utk meragukan..

tentang adilkah aturan Dia buat saya..

sedangkan..

Dia adalah sebaik-baik pengatur jalan kehidupan hambaNya.


“Dan Mereka Merancang(tipu daya),Allah juga merancang(membalas tipu daya),Dan ALLAH sebaik-baik Perancang(membalas tipu daya)”


Surah Ali-Imran : 54

"Ya Allah, pinjamkan sedikit kekuatan buatku agar diriku terus tetap atas jalanMu..agar diriku mampu redha dgn ujianMu..dan agar diriku mampu bersyukur dgn setiap nikmatMu..sesungguhnya kekuatan itu milikMu dan kepadaMu diriku pohon kekuatan itu.."

[kredit]


Hasbi Rabbi jallallah, ma fi qalbi ghairullah
__________________________________

"..love is not a fantasy of perfection in which our every need is met, but sharing a life together, striving to meet each other's needs as best we can. forgiving our "partners" (read: hmm.. siblings? colleagues? best-friends? course-mates? et cetera) and accepting their limitations can be just as fulfilling as appreciating their many gifts and successes.."


"..real love does not demand perfection but actually embraces imperfection.."

THANK YOU.COME AGAIN =)

No comments: