Tarbiah tak hilang tp kita kena cari:)

Bismillah:)


All about Tarbiah.ye.kali nie nak cerita pasal tarbiah.
sapa rindu nak tarbiah.tak perlu angkat tangan saya dah tahu mesti semua rindu kan.
mesti selalu dengar x kira la spe2 pon ckp..'rindulah nak tarbiah zaman sekolah dulu'
yes!memang superb rindu sgt tarbiah kat sekolah.

kenapa selalu orang cakap rindunya nak tarbiah sekolah dulu.kan best kalau patah balik masa.
kenapa?ada orang kata dekat universiti kurang tarbiah?eh betul ke?
sedangkan kat universiti tue la tempat kita nak praktis balik semua tarbiah yg kita pernah belajar.Lagi mencabar.

ye.universiti memang tempat yg sangat mencabar.Percaya atau tak kita boleh terkandas,jatuh dekat lembah kesesatan tapi kita boleh jugak tingkatkan iman kita.Pilihan kat tangan kita.
Kita yg tentukan kita nak jadi yang mana.Kalau kita guna akal fikiran hati kita baik2.insyaAllah tarbiah tu ada.

Siapa kata dekat universiti nanti x de tarbiah?ish.x mungkin.Tarbiah ada kat mana-mana.cuma kita yang nak kan tarbiah,kita yang perlu usaha,kita yang perlu cari.Tahu tak Allah sayang kat kita.bila mana ramai yg jahiliah di sekeliling kita tapi kita tetap dgn mngamalkan cara islam kita,lagi la Allah sayang kat kita.Ujian tue.

Jadikan tarbiah yg kita dpt kat skolah tue sbgai praktikal untuk kita hadapi cabaran dekat masa akan dtg nie.

Jangan hilangkan tarbiah.lagi osem kalau kita yang mewujudkan tarbiah terlebih dulu.
:P




Allah~make me remember you all the time.
ujian ini buat saya dewasa Allah.


THANK YOU.COME AGAIN =)

1 comment:

Zulaiqa Nazri said...

awk punye entry sume bagus2 le..hee!