tadah tangan .Doa dan trus berdoa selagi bernyawa!


"laa yukallifullahu nafsan illa wus'aha"

'Allah tidak akan membebani seseorang melainkan dengan kesanggupannya.'
(2:286)


Dan bgitulah Allah uji..Allah uji saya..Allah uji kamu..Allah uji semua..cuma kesanggupan sesorang itu untuk menahan ujian Allah itu yang berbeza atas sikap seseorang.Sungguh..Allah Maha Mengetahui..
Allah tahu apa yg hambanNya alami..apa yg hambanNya doa..apa yg hambaNya nak..

Ya Allah..
padaMu hmba memohon..kuatkn hati sy terima semua nie..mungkin ini dugaan..ujian paling besar pada saya.kurniakan kesabaran pada saya Ya Allah..tp sy x mmpu nak hadapi seorg diri..hnya pada Allah saya doa..bantu saya Ya Allah..saya betul2 inginkan keajaibanmu Ya Allah..
buka kan hati mereka Ya Allah..saya lah org yang paling gembira jika semua ini mnjadi realiti Ya Allah..
saya sayangkan mreka..lindungi mereka Ya Allah..lindungi saya dari sifat putus asa Ya Allah..
selagi tidak ditarik nyawa,selagi itu saya mengharap padaMu .InsyaAllah.

saya tak mampu nak berdiri seorang diri..saya x mampu mnjalankn tngunggjwb ini seorang diri..

"mak sentiasa doakan anak mak".menitis air mata akhirnya bila dengar mak cakap macam tue..

terima kasih ummi:)..doakan smua anak2 ummi berjaya dunia akhirat ye..sy malu nak ckp dpn2 ummi..cukuplah ummi tahu yg sy syg kat ummi kerana Allah..mungkin sy anak yg truk..nk ckp dpn mak pun malu..tp itulah kenyataannya..x tahu kenapa..
*suka pnggil ummi walaupun realiti pnggil mak*

saat2 macam nie mudahnnye sy sedih..saat2 mcm nie mudahnnye sy tersentuh..tp tersentuh sy,tersentuh krana Allah..sbb sy sygkan mereka..Ya Allah..brikanlh mreka perubahan yg dpt mnggmbirakan hati nie YaALLAH..
berikanlh kami sama2 pluang untuk mncintaimu Ya Allah..jgn Engkau ambil mereka dari sy sblum mereka bnar2 bersedia..sblm mreka bnr2 mngenal PenciptaNya.
tidak perlu diungkap..sya yakin Allah Mengetahui segalnya..semoga segalanya akan menjadi baik.Hanya dgn itu akan mmbuatkn sy gembira..bantulah sy Ya Allah..

Begitulah Allah mnguji:).Semoga sy dpt mnerimanya dgn ikhlas dn redha..insyaAllah dgn izinNya..
Tenangkan hati..think positive..Allah kn ada..Allah psti bntu sy..:)

Hasbunallah wa Ni'mal Wakil



THANK YOU.COME AGAIN =)

No comments: