termenung~berpikir..tngan pun bergrak(^_^)

assalamualaikum(^_^)
Alhamdulillah.~dah ucap Alhamdulillah hari nie?
kalo blum ucap la skrang smntara kita masih smpat..^^
erm,ase macam dah lama x buat coret3 baru kan..hu3
ye la...ari tu pun ada problem ckit kat blog...
egt blog mimi je..rupanya smua blog..*cuak *

sbnanrnya smlam ptang ibunda ktorg*ustazah Fatimah*
bg cramah kat Perak FM..sgt tersntuh...
dan ttber mimi termnung kjap..pikir macam2..jdi nie la sbbnya..entry nie terhasil..
hmm~


makin lama makin dkat dah tarikh nak berjuang kmbali..
tkut jgak la sbnarnya..mana kita nak tau apa la jadi kat kiter bile kter mnempuh alam luar(:
ye la...iman pun x de la kuat mana...
smoga Allah bri kkuatan kat kiter semua...

cakap pasal kkuatan iman nie...
mesti ada yg terpikir macam mana nak brubah atau boleh ke ak berubah?

sbnanrnya nak berubah mmg susah..tp x mustahil..
ye la..bler kiter nak buat bnda baik mesti ada je cubaan..
kter trpikirkan pndangan org kat kiter..org kata macam2...
mmg x lpas la dri smua tu...
tp sbnanrnya kte kna pdulikan smua pndgan org..kter kna pntingkan pandgan Allah..
sbb itu yg utama..
walaupun mmg mimi pun x nafikan susah sbnarnya nak pdulikan pndgn org..
tpi  pgg prinsip
"jgn buat alasan tak baik untuk jadi baik"
insyaAllah~

dan ada terbaca nak brubah perlukan 40 hari...erm..asal erk?
sbb pringkat prubahan janin pun berubah dalam masa 40 hari...
jd dalam artikel tue dye macam bg panduan la 
kalo nak berubah cuba brubah dalam masa 40 hari..insyaAllah..

sbnanrnya panduan tu smua datang dr Allah,..
Allah mmg bnyak bg kter peringatan pada kter smua...
sbb Allah syang kat hambaNYA~


ptikan bawah nie mimi ambik dr iluv islam.(^_^)
Jangan peduli cakap orang. Bukankah kita mahu berubah kerana Allah? Allah pasti akan suka, jika kita mahu berubah. Cuma syaitan saja yang tak suka. Jadi, rasanya tidak melampau jika saya kata manusia yang menghalang orang buat baik, dia tu macam syaitan. Ada bantahan?
Selepas ini, jika ada lagi orang kata 'kau munafik', maka balaslah, "So what?"

~Allahcintagung~
wallahualam^^

blogwalking meh!


THANK YOU.COME AGAIN =)

5 comments:

miss.Addin said...

betul, yang penting kita tahu apa yang kita buat pada jalan yang benar :)

coret situ sana sini said...

miss.Addin..ye btul..kter brubah krana Allah dan atas khandak diri sndiri^^

anaiha yusof said...

mimie thanks in4 baru tahu,im glad.betul3 ana nak berubah kerna diri sndri:)

coret situ sana sini said...

sama2 ana...
sama2 kter berdoa supaya Allah bagi kita kkuatan(;..miss u ana=)

wan qamariah said...

testing3..
mimi,hehe..(firstme komen)

" kter trpikirkan pndangan org kat kiter..org kata macam2...
mmg x lpas la dri smua tu...
tp sbnanrnya kte kna pdulikan smua pndgan org..kter kna pntingkan pandgan Allah "

ske ayt ni..
btw, nice entry..
thnks share!!!