saper tau KOMUTER CINTA???

assalamualaikum^^..
Alhamdulillah..masih bernyawa smpai saat nie..
Alhamdulillah..diberi nikmat iman dan islam..
Alhamdulillah..diberi pluang smpat tulis entry kali nie...

nak tnya..korg pnah dgr istilah "KOMUTER CINTA"??
huhu~mcm plik je...
ada ke nama komuter cinta?humm~ce cari ce cari..huhu


okay cuba bayangkan korg nak pgi atau tmpat nak naik komuter..
sti la dalam komuter tu..pnuh~sesak~padat
macam2 gelagat..ada yg tgah dok berborak..ada yg sorg2..
ada jgak yg merokok la..duk berdua-dua la..
mmg macam~macam situation la kata org putehnyer..haha
sblum nak sampai kat tmpat yg kita nak tuju...mesti ada bnyak dugaan..
halangan..slagi x sampai..ada je kan..?

cuba kaitkan dgn life kita la..
okay..Allah kan pmilik Cinta Yang Maha Agung..jd mimi rasa destinasi kita semua Allah S.W.T..
org yang ramai kat dalam komuter tu..smua nak mngejar destinasi sama..
sama ada kita sdar atau tak..
tpi ingat...
bukan semua akan smpai btul2 pada destinasi iaitu cinta padaNYA~
pada sesiapa yg kuat..yg tguh imannya smasa dalam prjalanan..
dia lah yg akan berjaya...

macam kita dalam komuter la...kdg2 tertidor la..borak x egt masa la..
terlpas destinasi..x sampai kan..
jd kna plak buat plan lain..nak smpai destinasi kita..
macam tu la khidupan kita sbnarnya..sentiasa perlukan ptunjuk..hidayah~
kadang2 ada yg tersasar..tp tu bukan titik alasan tuk kita putus asa..
Seperti Firman Allah S.W.T dalam Al-Quran:

"..dan jganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah.Sesungguhnya tiada berputus asa 
dari rahmat Allah,melainkan kaum yang kafir".(Surah Yusuf:87)

seronoknya kalau kita dapat merasai cinta dari pemilik yang kekal abadi..
tapi kna letakkan destinasi cinta abadi tu destinasi utama kita dalam khidupan..
itulah sbnarnya yg dikatakan komuter cinta
disebalik komuter tu ada yg kita dpt kaitkan dgan khidupan..


sbnarnya..mimi baca pasal komuter cinta nie dkat stu artikel..
tp x de la copy paste smua..
mimi tulis atas dasar kefahaman yg berlandaskan akal mimi..
(^_^)
insyaAllah..moga kita truskan untuk sampai ke destinasi cintaNYA~
wallahualam~

~Allahcintaagung~

blogwalking meh~



THANK YOU.COME AGAIN =)

2 comments:

Sang Ratu said...

as salam.. menarikk...=) thanks..

coret situ sana sini said...

mkasih sang ratu^_^