ujian uh rahsia ALLAH^_^





.Assalamualaikum..
sblum uh nak wish tahniah pada sape2 dah abis interview kan..
insyaallah..semua okey2 je kan!
erm~kadang2 terpikir jgak knapa hidup kter kna ada ujian..
tipu la sape kata x terpikir~
setiap orang yg ada kat muka bumi nie..mmg x lpas dr ujian dr Allah~
interview on stu ujian jugak pada kter kan..~
hidup nie pun satu ujian jgak..
pndek kata semua yg kter buat smua ujian..
Allah uji kita manusia dgan ujian yg berbeza2kan..tp percayalah sbb nya sama~

Allah menguji seseorang itu kerana Allah swt mempunyai rahsianya tersendiri,sama ada Allah hendak tambah iman kita atau hendak uji sejauh mana keimanan kita



Allah telah berkata dengan jelas di dalam Al-Quran yang 
Allah tidak akan sekali-kali menguji hambaNya diluar kemampuan hambaNya
Allah tau kita kuat nak hadapi ujian-NYA..
jadi Allah bg ujian tu kat kter~
Allah sgt sayang pada hambaNYA~




Allah uji kter bukan sbb Allah bnci kita..Allah sayang kat kiter~
cuma kter je kekadng x sabar ngan ujian tu kan?


Alihkan pandangan matamu ke arah LAUT, airnya cantik membiru dan penuh dengan ketenangan. Tetapi hanya Allah sahaja yang mengetahui rahsia di dalamnya.  Jika rasa kecewa, alihkan pandanganmu ke arah SUNGAI, airnya tetap mengalir biarpun berjuta batu yang menghalangnya. dan jika rasa sedih,alihkan pandanganmu ke arah LANGIT, sedarlah dan sentiasa ingatlah bahawa Allah sentiasa bersamamu. 


So,kter sbagai hamba kna la sllu mohon doa dri Allah..
spya kter kuat nak hadapi ujian..dugaan tu~
jgn malu nak merayu pada Allah..
kerana Allah kan pncipta yg mnguasai alam ie..
yg pgang hati-hati kita~

tpi sblum uh kiter kna usaha tuk selesaikan mslah yg kter ada tu..
mgkin ada yg rasa x kuat kan..macam mimi jgak kdg2~
jgn jatuh sbb hasutan syaitan..
kter kna sntiasa bgun sbb syaitan nie  xpuas kacau kter hamba Allah~




kalau rasa x kuat..carila kawan yg boleh kter crita masalah..
yg boleh bg smngat kat kter..
itu la pntingnya sanabat sbb kter x boleh hidup sorg2^_^

Lpas satu ujian selesai..
mesti ada ujian lain dtng..
tp jgn risau sbb smua uh proses nk upgrade iman kter..
dgn syarat kter kna redha..
PERCAYALAH ALLAH TAU YG TERBAIK UNTUK KTER~


blogwalking meh!


THANK YOU.COME AGAIN =)

2 comments:

anaiha yusof said...

thanks mimie ana suke sangat :)

coret situ sana sini said...

oke ana..
mekasih;)
keep reading!hu5