gembira la Wanita(^__^)

assalamualaikum...~

erm~
ptang~ptang yg bosan td~
tgok la stu video ih..
cam mnarik plak..haha~
dah la ustaz kazim mmg suka wat lawak en?
tajuk video ih "bergembiralah wahai wanita"..


dalam ih dye kata..wanita snang masuk syurga..
asalkan kna wat 4 perkara ih...

1)solat*wajiblah uh*
2)puasa
3)mnjaga maruah diri
4)taat pada suami


bak kata ustaz kazim
"kalau wanita jaga semua perkara2 tu,insyaAllah..pilihlah pintu syurga yg mana pon"..

bler kter check list..
"oh,saya solat"
"puasa,sentiasa buat"
"insyaallah,sya jaga..."
"taat pada suami..maaf x kawin lagi"

mmg la kter solat..puasa...
tpi sejauh mana keikhlasan kter uh kan..
nie smua mimi tujukan buat diri sndiri jugak..
mana ada manusia yg smpurnakan..
stiap manusia ada klbihan..klmahan masing2~
tpi insyaAllah,kter kna berusaha untuk jd..mujahidah solehah~

jaga maruah diri tue..pranan diri masing2 la kan..
kalau yg 1 ngan 2 uh kukuh..
insyaAllah~kita boleh pikir mna elok..mana x elok kan..

mmg x kawin lgi kn..muda lgi ih..haha~
tpi apa salahnya kter mngingati kan..
kalau dah jdi isteri..snangkan dan tenangkan la hati suami..
kalau jdi ibu pula..didik anak2 dgan kasih sayang..

Firman Allah SWT dalam surah An-Nisa' ayat ke-24 yang bermaksud, "Barangsiapa yang mengerjakan amalan yang soleh baik lelaki mahupun wanita sedang ia seorang yang beriman maka mereka itu masuk ke dalam syurga dan mereka tidak dianiaya walau sedikitpun."

Rasulullah juga ada bersabda:

"Berlaku baiklah terhadap kaum wanita lantaran mereka diciptakan dari tulang rusuk yang bengkok adalah bahagian yang teratas, jika kamu cuba untuk meluruskannya kamu akan mematahkannya dan jika kamu membiarkannya ia akan tetap bengkok, maka berlaku baiklah terhadap kaum wanita kamu." - Hadis Riwayat Al-Bukhari dan Muslim

apa~apa pun..jgan la kter pandang hina kat org lain..
diorg juga makhluk Allah..
mungkin blum sampai seru mreka untuk brubah,,
jadi kter smua la serikandi islam yg bertanggungjawab tuk nasihat mereka..
macam ayat popular uh..
"dont judge a book by its cover"


lgi satu..egt lah~
wanita snang masuk syurga snang juga ke negara..
yg paling pnting jgan lupa sntiasa doa..
supaya Allah jadikan kiter..
muslimah solehah~

~Allahcintaagung~

blogwalking meh!


THANK YOU.COME AGAIN =)

1 comment: