andai itu takdir-NYA...!ak kna sabar...!

assalamualaikum^_^

pikir + pikir =  SEDIH =(
ttbe trigt mcj yg yann bg..
mngkiin ALLAH mmg sya  kat mimi lg kan..
sabar mimi sabar..
slagi kta hidup mmg ada ujian..dugaan..
bnda tu la nk tgk 
sejauh mana kita syg kat ALLAH...
sejauh mana kita cinta kat ALLAH..
sejauh mana kita taat kat ALLAH..
mimi kna sabar bnyk2...mudahan ada solution...!
jgn putus asa mimi!



KENAPA ALLAH UJI HAMBANYA:


  • KNAPA KITA KENA UJI???“Apakah manusia itu mengira bahawa mereka dibiarkan saja mengatakan; “Kami telah beriman,” sedangkan mereka tidak diuji? Dan sesungguhnya kami telah menguji orang-orang yang sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah mengetahui orang-orang yang benar dan sesungguhnya Dia mengetahui orang-orang yang dusta.” – Surah Al-Ankabut ayat 2-3
  • KNAPA AKU X DAPAT APA YG AKU IDAMKAN???“Bolehjadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui.” – Surah Al-Baqarah ayat 216
  • KNAPA AKU DIBERI UJIAN SEBERAT NIE???“Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya.” – Surah Al-Baqarah ayat 286
  • RASA FRUSTT?“Janganlah kamu bersikap lemah, dan janganlah pula kamu bersedih hati, padahal kamulah orang-orang yang paling tinggi darjatnya, jika kamu orang-orang yang beriman.” – Surah Al-Imran ayat 139
  • MACAM MANA AKU NAK HADAPINYA???Dan mintalah pertolongan (kepada Allah) dengan jalan sabar dan
    mengerjakan sembahyang; dan sesungguhnya sembahyang itu amatlah berat kecuali kepada orang-orang yang khusyuk” – Surah Al-Baqarah ayat 45
  • APA YG AKU DAPAT DR SEMUA NIE???“Sesungguhnya Allah telah membeli dari orang-orang mu’min, diri, harta mereka dengan
    memberikan syurga untuk mereka… – Surah At-Taubah ayat 111
  • PADA SAPA AKU BERHARAP???“Cukuplah Allah bagiku, tidak ada Tuhan selain dariNya. Hanya kepadaNya aku bertawakkal.” – Surah At-Taubah ayat 129



credit to+yann!tengs for the SMS=]

blogwalking meh!

THANK YOU.COME AGAIN =)

No comments: